Returhantering

Välkommen till returhanteringen. Här guidar vi dig hur du går tillväga för att göra en retur så snabbt och smidigt som möjligt. Följ instruktionerna nedan.

ÅNGERRÄTT / ÖPPET KÖP

Som konsument har du rätt till ångerrätt inom 14 dagar enligt lag (gäller ej företag). Vi på Prylify erbjuder hela 30 dagar. Du får försiktigt prova produkten (gäller ej plomberade eller hygienprodukter). Produkten måste vara:

  • Oskadad
  • Oanvänd
  • I originalförpackning med plombering

OBS! Vid bruten plombering gäller inte ångerrätten/öppet köp. Klistra eller tejpa inte på originalförpackningen.

HUR SKICKAR JAG TILLBAKA MINA VAROR?

Det är superenkelt att returnera hela eller delar av din order. Glöm inte att du står för returfraktkostnaden. Så här gör du:

  1. Skicka returen spårbart eller i ett vadderat brev, så den kommer direkt till vårt lager.
  2. Du kan köpa en förbetald och spårbar returfraktsedel billigt här.
  3. För mindre vadderade brev: Se till att de får plats i en brevlåda.
  4. Kom ihåg att fylla i returhanteringssedeln. Har du inte tillgång till skrivare? Använd ett papper och en penna.

OBS! Om du skickar returen till ett postombud returneras paketet efter 7 dagar till dig och vi debiterar dig en avgift på 49 kr från Postnord.

Behöver du hjälp? Kontakta vår kundtjänst eller besök ditt närmaste postombud för att få hjälp med returen.

REKLAMATION

Om du mottagit en trasig eller felaktig produkt, följ dessa steg:

  1. Kontakta oss via kontaktformuläret.
  2. Ange ordernummer och beskriv problemet noggrant.
  3. Vid godkänd reklamation ersätter vi dig med en ny produkt och skickar en fri returfraktsedel.

ÄR DET MÖJLIGT ATT BYTA EN PRODUKT?

Direkt byte av produkt är tyvärr inte möjligt. För snabbast hantering, gör följande:

  1. Lägg en ny beställning.
  2. Returnera produkten du mottagit inom 30 dagar från beställningsdatum.
  3. När vi har mottagit och hanterat returen så makulerar vi den.

ÅTERBETALNING

Väljer du återbetalning vid retur/reklamation? Vid godkänd retur eller reklamation görs en återbetalning till samma betalsätt som du använde vid betalning inom 3-5 arbetsdagar efter att returen är hanterad.

- Betalat med faktura? Logga in på https://app.qliro.com/login och förläng förfallodatumet under "mina sidor" för att minska risken att den löper ut innan returen är hanterad.

OUTLÖSTA PAKET / FEL ANGIVEN ADRESS

Vi förbehåller oss rätten att debitera 249 kr för outlösta paket. Dessa ligger kvar på postombudet i 14 dagar innan de returneras till oss.

  • Om du ångrar ditt köp, måste du först hämta ut paketet och sedan följa våra returinstruktioner.
  • Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Om vi får tillbaka försändelsen p.g.a. fel angiven adress debiteras du 49 kr för returfrakt och hantering.

FYLL I RETURSEDEL OCH BIFOGA MED RETUREN

Så här gör du:

  1. Fyll i och skriv ut följande [retursedel]. Har du inte tillgång till en skrivare? Använd ett papper och en penna.
  2. Lägg den i paketet tillsammans med produkten.
  3. Fäst returfraktsedeln du köpt och fått mejlad till din e-post.

För mindre vadderade kuvert:

Skicka till följande adress:

OS Online Group AB
Fältmätargatan 11
721 35 Västerås


OBS! Hanteringstiden för inkomna returer är ca 1-2 veckor!

© O&S Online Group AB | Org.nr: 559240-4395 | E-handel: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen.