Returhantering

Välkommen till returhanteringen. Här guidar vi dig hur du går tillväga för att göra en retur så snabbt och smidigt som möjligt. Följ instruktionerna nedan..

Ångerrätt / Öppet köp

Du som konsument (gäller ej företag) har rätt till ångerrätt inom 30 dagar från det att du har mottagit produkten. För att detta ska gälla så ska produkten vara i oskadat skick, oanvänd och i originalförpackning. Klistra eller tejpa inget på originalförpackningen. Du får självklart försiktigt prova produkten (gäller ej plomberade & hygienprodukter). Vid bruten plombering, inkluderas den ej av ångerrätten. Det är du som konsument som står för returfraktkostnaden.

Hur du skickar tillbaka returen bestämmer du själv. Det går bra att du skickar returen som ett vanligt brev med frimärken eller skicka returen spårbart. Om du vill skicka returen spårbart måste du skicka den direkt till oss då vi inte hämtar ut försändelser från ombud. Du kan köpa en förbetald & spårbar returfraktsedel billigt här.

Behöver du hjälp & vägledning med hur du ska skicka tillbaka returen? Gå till ditt närmaste postombud och fråga om hjälp. Om du ändå skickar till postombud kommer paketet att returneras till dig automatiskt efter 7 dagar.

Reklamation

Om du har mottagit en trasig produkt, kontakta oss via kontaktforuläret och ange ordernummer samt en utförlig orsak till reklamationen. Om reklamationen är godkänd, så ersätter vi dig med en ny produkt och skickar en fri returfraktsedel, så du kan returnera den defekta produkten kostnadsfritt.

Du ska även fylla i och skriva ut följande returhanteringssedel, som ska fyllas i och skrivas ut samt bifogas med returen.

Om du har mottagit en fellevererad produkt, kontakta oss via kontaktforuläret, ange ordernummer och vad som blivit fel. Bifoga gärna en bild på den fellevererade produkten, så vi kan säkerställa vem som råkat göra fel.

Är det möjligt att byta en produkt? 

Det går tyvärr inte att direkt byta en produkt. Istället är du välkommen att lägga en ny beställning och returnera produkten du mottagit. Observera att du har 30 dagar på dig att göra detta från den dag du fick din beställning.

Återbetalning

Väljer du att få pengarna tillbaka för din retur/reklamation så återbetalas pengarna till det bankkonto  som du betalade med vid beställningstidpunkten inom 3-5 arbetsdagar av Klarna.

Har du valt att betala med faktura ber vi dig logga in på app.klarna.com och förlänga förfallodatumet för att ge oss tid att hantera returen/reklamationen.

Har du ytterligare frågor om betalning & återbetalning? Vänligen kontakta Klarnas kundtjänst.

Skicka din retur

->Fyll i & skriv ut den här retursedeln<- (Har du inte tillgång till en skrivare går det bra att skriva på ett papper)
Lägg den sedan i paketet tillsammans med produkten och skicka till följande adress:

OS Online Group AB
Fältmätargatan 11
721 35 Västerås


OBS! Hanteringstiden för inkomna returer är ca 1-2 veckor!

OS Online Group AB | Org.nr: 559240-4395 | E-handel: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen.