Välkommen till returhanteringen. Här guidar vi dig hur du går tillväga för att göra en retur så snabbt och smidigt som möjligt. Följ instruktionerna nedan.
Du som konsument (gäller ej företag) har rätt till ångerrätt inom 14 dagar enligt lag, från det att du har mottagit produkten. Vi på Prylify erbjuder hela 30 dagar. För att detta ska gälla så ska produkten vara i oskadat skick, oanvänd och i originalförpackning. Klistra eller tejpa inget på originalförpackningen. Du får självklart försiktigt prova produkten (gäller ej plomberade produkter eller hygienprodukter). Vid bruten plombering, inkluderas den ej av ångerrätten.
Det är du som konsument som står för returfraktkostnaden. Det är viktigt att du skickar returen med korrekt sätt för att undvika att bli debiterad onödiga avgifter.
Behöver du hjälp & vägledning med hur du ska skicka tillbaka returen? Gå till ditt närmaste postombud och fråga om hjälp.
Om du har mottagit en trasig produkt, kontakta oss via kontaktforuläret och ange ordernummer samt en utförlig orsak till reklamationen. Om reklamationen är godkänd, så ersätter vi dig med en ny produkt och skickar en fri returfraktsedel, så du kan returnera den defekta produkten kostnadsfritt.
Du ska även fylla i och skriva ut följande returhanteringssedel, som ska fyllas i och skrivas ut samt bifogas med returen. Har du inte tillgång till skrivare? Skriv då med ett papper och en penna.
Om du har mottagit en fellevererad produkt, kontakta oss via kontaktforuläret, ange ordernummer och vad som blivit fel. Bifoga gärna en bild på den fellevererade produkten, så vi kan säkerställa vem som råkat göra fel.
Det går tyvärr inte att direkt byta en produkt. Istället är du välkommen att lägga en ny beställning och returnera produkten du mottagit. Observera att du har 30 dagar på dig att göra detta från den dag du fick din beställning.
Väljer du att få pengarna tillbaka för din retur/reklamation så återbetalas pengarna till det bankkonto som användes vid beställningstidpunkten inom 3-5 arbetsdagar av Klarna efter att returen är hanterad.
Har du valt att betala med faktura ber vi dig logga in på app.klarna.com och förlänga förfallodatumet för att ge oss tid att hantera returen/reklamationen.
Har du ytterligare frågor om betalning & återbetalning? Vänligen kontakta Klarnas kundtjänst.
Vi förbehåller oss rätten att debitera en kostnad på 249 kr inklusive moms på outlösta paket. Denna kostnad debiteras för att täcka Prylifys administrations- och leveransavgifter. Din försändelse ligger kvar på postombudet i fjorton (14) dagar innan den returneras tillbaka till oss. OBS! Om du ångrar ditt köp och vill returnera produkten / produkterna, måste du först hämta ut paketet på postombudet och därefter följa våra returinstruktioner, som du hittar på denna sida. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
Om vi får tillbaka försändelsen p.g.a. Okänd adress eller att du är avflyttad så debiterar vi 49 kr för att täcka returfrakt & hanteringskostnader.
->Fyll i & skriv ut den här retursedeln<- (Har du inte tillgång till en skrivare går det bra att skriva på ett papper) Lägg den sedan i paketet tillsammans med produkten och fäst returfraktsedeln du köpt och fått mejlad till din e-post. För mindre vadderade kuvert så kan du skicka det till följande adress:
OS Online Group AB
Fältmätargatan 11
721 35 Västerås
OBS! Hanteringstiden för inkomna returer är ca 1-2 veckor!
Produkten har blivit tillagd i varukorgen.